Ceritera Ibu & Anak: KENAPA MESTI PILIH ALOE VERA GEL FOREVER LIVING | KHASIAT ALOE VERA GEL

30 Jun 2015

KENAPA MESTI PILIH ALOE VERA GEL FOREVER LIVING | KHASIAT ALOE VERA GEL


FOREVER LIVING PRODUCTS INTERNATIONAL atau FLP adalah sebuah Syarikat
yang ditubuhkan sejak tahun 1978 oleh Dr. Rex Maughan di Arizona, USA. Sudah 37 tahun rupanya. Dah lama dah. Bukan baru sehari dua atau setahun dua. FLP telah berada di hampir 160 buah negara seperti Arab Saudi, Dubai dan termasuk Malaysia.





Forever Living Products memiliki ladang aloe vera seluas 5,000 ekar di  Republik Dominica yang merupakan ladang aloe vera yang terbesar di dunia. Selain itu, FLP juga memiliki ladang di Mexico dan Texas.

Forever menjadi pengeluar produk aloe vera yang berkualiti kerana selain mempunyai ladang sendiri, FLP juga merupakan Penanam, Pengilang dan Pengeluar kepada produk aloe vera mereka sendiri. Jadi, Forever adalah pengeluar produk aloe vera terbesar yang merangkumi 92.5% pengeluaran dunia.



Keunikan Aloe Vera FLP

Apa yang uniknya, aloe vera di ladang FLP tidak dituai dengan mesin, sebaliknya ia dituai atau dipetik secara manual oleh pekerja atau para petani FLP sendiri yang dilakukan dengan berhati-hati. 

Daun-daun aloe vera yang telah dipetik akan diproses secepat mungkin atau beberapa jam selepas dipetik untuk memastikan keaslian gel sentiasa tulen dan segar. Cara ini juga dapat mengekalkan kesegaran dan kualiti semulajadi gel aloe vera itu supaya tidak terjejas.




FLP juga mempuyai kilang memproses aloe vera sendiri seperti Aloe of America yang kini mampu menghasilkan 300 botol Aloe Vera Gel setiap minit, atau 430,000 botol setiap hari bagi menampung permintaan terhadap produk aloe vera ini.



Forever Living sangat komited dalam menjaga kualiti produk yang dihasilkan untuk memberikan yang terbaik dan produk yang berkesan kepada pengguna. FLP berpegang kepada piawaian yang tertinggi dan sentiasa aktif mencari pengesahan luar (Pihak Ketiga) untuk membuktikan keberkesanan produk yang dikeluarkan oleh FLP. 

Antaranya:
  1.  Kelulusan Majlis Sains Aloe Antarabangsa (IASC)
  2.  Kelulusan Persatuan Islam  California
  3.  Pemeringkatan Kosher
  4.  Pengesahan Halal IFANCA

Minuman eksklusif GEL ALOE VERA FLP diperbuat daripada filet daun dalaman daun Aloe Barbadensis,iaitu dari jenis aloe vera terbaik yang boleh di makan.  Hanya kulit luar yang mengandungi sap aloin yang pahit sahaja dibuang. Sebab itu la ia kelihatan pekat dan mengandungi pulpa kerana tidak ada gel yang diambil tidak ditapis keluar.



Aloe Vera adalah sejenis tumbuhan gurun dan mempunyai keupayaan menyerap yang tinggi dan memulihkan lembapan. Ia mengandungi lebih daripada 200 jenis bahan yang dapat membantu menggalakkan pertumbuhan kulit dan rambut yang sihat.
KHASIAT ALOE VERA GEL


  • Pilihan yang amat TEPAT untuk mengekalkan kesihatan, membantu menguatkan sistem imun dan melancarkan sistem gastrousus (USUS).
  • Meningkatkan penyerapan nutrien yang berkesan oleh sel-sel tubuh. Ini membantu badan kita lebih mudah menerima lebih banyak khasiat dari makanan.
  • Meningkatkan tenaga dan kecergasan - membekalkan tenaga secara berterusan.
  • Melancarkan sistem pencernaan - Ia membersihkan usus kecil dan melancarkan pembuangan najis (sembelit).
  • Penyahtoksin yang berkesan - mengurangkan masalah mikroorganisma yang tidak baik seperti kulat. Ini membantu mencantikkan kulit.
  • Melancarkan metabolisme - bantu bebaskan tenaga dan mengurangkan masalah pengumpulan lemak dan mengurangkan berat badan.

Rasanya ini perkongsian kali ini paling banyak gambar yang Nana share. Hehehe. Semoga memberi manfaat pada pembaca blog semua.

Untuk sebarang pertanyaa, boleh hubungi Nana di 019-3088178

No comments:

Post a Comment

Rakan Bloggers

Ceritera Ibu & Anak© . Designed by MaiGraphicDesign