Ceritera Ibu & Anak: 5 KELEBIHAN FOREVER BEE PROPOLIS | TINGKATKAN SISTEM IMUN BADAN SECARA SEMULAJADI

29 Jun 2015

5 KELEBIHAN FOREVER BEE PROPOLIS | TINGKATKAN SISTEM IMUN BADAN SECARA SEMULAJADI

LAGI KISAH SI LEBAH




Lebah, si kecil yang sangat digeruni. Sengatannya cukup berbisa. Bila kita sebut jer pasal lebah, pasti akan menimbulkan rasa takut bila membayangkan sengatan si lebah ini. Kita sering mendengar tentang madu dan debunga lebah yang memberi manfaat kepada kesihatan kita.

Tetapi ada lagi satu yang istimewa pada lebah ini iaitu propolis. Propolis adalah bahan resin berwarna merah atau coklat yang dikutip oleh lebah madu daripada tunas pokok, yang digunakan untuk mengisi celah-celah sarang dan membaiki sarang mereka.

Forever Living telah menghasilkan satu lagi produk makanan tambahan yang berasaskan dari lebah iaitu Forever Bee Propolis.


FOREVER BEE PROPOLIS

Forever Bee Propolis adalah bahan resin yang dikumpul dan dimetabolismakan oleh lebah dari pucuk daun dan kulit pokok. Lebah menggunakan propolis untuk membaiki lubang dan rekahan di sarang mereka, dan sarang lebah ini tidak ada unsur strelize sebelum ratu lebah bertelur. 

Ini kerana "simen" sarang lebah itu sendiri boleh meneutralkan bahan cemar seperti bakteria dan virus dan melindungi koloni lebah dari sebarang jangkitan. Propolis berfungsi dengan membunuh kuman, menjadikan bahagian dalam sarang lebah dan persekitarannya disterilkan secara semulajadi.




PROPOLIS KAYA DENGAN NUTRIEN

Komposisi penuh propolis ini belum dikenal pasti. Tetapi dalam propolis terdapat sebanyak 34 sebatian nutrisi termasuk pelbagai nutrien yang membantu dalam metabolisma sel-sel. Antaranya ialah beta-karotena, vitamin B1, B2, B3, C, E, asid panthothenic, strontium, tembaga, mangan, ferum, kalsium, aluminium, vanadium, silikon dan sebagainya. Kandungan bioflavonoid juga sangat tinggi. Terdapat lebih daripada 50 jenis flavonoid telah ditemui propolis.

Keistimewaan propolis adalah dari kandungan bioflavonoid itu sendiri. Ianya adalah 5 kali ganda bioflavonoid berbanding yang terdapat dalam buah buah sitrus. Bioflavonoid adalah nutrien yang boleh membantu meningkatkan keberkesanan vitamin dan juga membantu untuk mengukuhkan dan meningkatkan penyerapan dalam kapilari darah.

Forever Bee Propolis dihasilkan daripada 100% propolis tulen yang dikumpul dari Gurun Sonoran di Arizona, digabungkan dengan madu, royal jelly dan perisa badam semulajadi.

KELEBIHAN FOREVER BEE PROPOLIS
  • Melawan Jangkitan - Bee Propolis mengandungi bioflavonoid dan gabungan madu dan tumbuhan lain yang merangsang badan untuk melawan jangkitan.
  • Meningkatkan Sistem Imun Semuladi - Ia membantu untuk merangsang badan menghasilkan imun secara semulajadi. Ia juga menghasilkan interferon yang menguatkan sistem imun badan.
  • Anti-Radang - Propolis lebah membantu mengurangkan masalah keradangan seperti bengkak, kemerahan, kesakitan dan ketidakselesaan. Propolis lebah juga bertindak sebagai aspirin semulajadi untuk membantu  masalah radang lain seperti radang sendi, ekzema atau proriasis.
  • Melegakan Alahan - Alergi atau alahan adalah tindak balas imun yang disebabkan oleh sumber-sumber seperti debu, makanan, bahan kimia dan sebagainya. Kajian telah menunjukkan bahawa propolis lebah boleh membantu menghalang tindakbalas alahan ini terhadap bahan-bahan berbahaya yang menyebabkan alahan.
  • Jangkitan Saluran kencing - UTI adalah jangkitan biasa yang tentu lebih kerap dihidapi oleh wanita. Bee Propolis boleh dijadikan alternatif untuk membantu mengawal jangkitan tanpa menjejaskan sistem imun. Pengambilan antibiotik mungkin akan melemahkan sistem imun badan. Propolis adalah antibiotik semulajadi lembut yang membunuh kuman dengan meneutralkan dan menyahaktifkan kuman.
Untung jugak Forever Living ni perkenalkan produk yang berasaskan lebah ni kan. Paling istimewa lebah ini diternak sendiri di kawasan gurun sanoran yang kaya dengan pelbagai jenis tumbuhan seperti bunga-bunga.


Boleh hubungi Nana di 019-3088178 untuk sebarang pertanyaan



No comments:

Post a Comment

Rakan Bloggers

Ceritera Ibu & Anak© . Designed by MaiGraphicDesign