Ceritera Ibu & Anak: LEMAK DAN TOKSIN BERLEBIHAN PUNCA GEMUK | TIPS KURUS DENGAN ALOE VERA GEL FOREVER LIVING

25 Jun 2015

LEMAK DAN TOKSIN BERLEBIHAN PUNCA GEMUK | TIPS KURUS DENGAN ALOE VERA GEL FOREVER LIVING

Kalau kita perhatikan gambar di bawah ni, agak-agak la kita dalam golongan mana? Sanggup ke kita berada di tempat orang yang pertama?

atau

Bagaimana nak kekalkan bentuk badan seperti orang yang kedua?

Sebelum itu, jom kita kenali jenis-jenis lemak yang ada dalam tubuh kita ni.

LEMAK DALAMAN (VISERAL)

Lemak viseral ini meliputi hati, buah pinggang dan pankreas. Lemak viseral ini terkumpul di bahagian dalam badan dan membebaskan bahan yang boleh menyebabkan keradangan. Lemak yang terkumpul terlalu lama ini menjadi faktor utama perut menjadi buncit atau boroi.

LEMAK DI BAWAH KULIT (SUBKUTANEUS)

Lemak yang terkumpul di bawah kulit ini akan menyebabkan badan menjadi gempal yang memberi kesan yang ketara kepada bentuk badan. Hal ini mendorong kepada pertambahan berat badan yang berlebihan.

PERUT KURUS

Apabila lemak viseral disingkirkan, ruang abdomen akan mengecil, pinggang akan menjadi langsing dan perut jugak semakin kempis. Keadaan ini menghasilkan kesan positif menurunkna kadar kolestrol jahat (LDL) dan sensitivit terhadap insulin.

RENDAH LEMAK

Lemak dari badan tidak boleh disingkirkan 100% walaupon kita melakukan senaman. Ini kerana lemak yang minimum adalah penting untuk melindungi organ, mengawal suhu badan dan hormon.


Diet dengan mengurangkan kadar kalori dan senaman membantu mengurangkan lemak tetapi meningkatkan kepadatan toksin dalam badan. Toksin yang berlebihan di dalam akan menggalakkan penghasilan lemak. Keadaan ini akan menyebabkan berat badan kembali bertambah.

Pembersihan secara selular membuang toksin dari badan, akan mewujudkan otot tanpa lemak dan membakar lemak yang tak diperlukan oleh badan. Dengan mengekalkan keseimbangan nutrisi membantu badan bebas dari lemak secara semulajadi dan bebas toksin.

Haa, di sini la aloe vera gel ni memainkan peranan penting dalam menyingkirkan toksin di dalam badan kita. Boleh baca DI SINI jika nak tahu bagaimana aloe vera gel ini bertindak menyingkirkan toksin dalam badan kita.



Hubungi Nana untuk pertanyaan lanjut di 019-3088178

No comments:

Post a Comment

Rakan Bloggers

Ceritera Ibu & Anak© . Designed by MaiGraphicDesign