Ceritera Ibu & Anak: KETAHUI KELEBIHAN VITAMIN C ABSORBENT-C

9 Jun 2015

KETAHUI KELEBIHAN VITAMIN C ABSORBENT-C


Ramai yang sudah tahu akan kelebihan dan kebaikan vitamin C. Forever Living juga menawarkan vitamin C yang dikenali dengan nama ABSORBENT -C

Persoalan yang sering bermain di fikiran, kenapa kita perlukan vitamin C?

Badan kita memang tidak boleh menghasilkan vitamin C sendiri. Sebab itulah kita perlukan vitamin C yang diperolehi dari buah-buahan yang dimakan setiap hari. Dan agak mustahil untuk kita cukupkan keperluan vitamin C dengan memakan buah-buahan. Ini kerana ada antara kita tidak suka makan buah-buahan.

Biasanya kandungan vitamin C yang terdapat dalam buah-buahan akan mudah hilang dari badan kita. Dan kita lebih sinonim dengan buah oren bila sebut sahaja vitamin C. Betul tak?
Jadi, sanggup ke kita nak makan buah oren hari-hari? Sedangkan kita tahu kandungan vitamin C tu akan cepat hilang dari badan kita?


Mengapa Absorbent-C berbeza?

Forever Absorbent-C berbeza dengan vitamin C yang lain kerana ia bersifat larut air. Kesannya, ia dibebaskan setiap 3-4 jam daripada badan kita. Dengan bahasa miudahnya, vitamin C itu akan kekal lama dalam badan kita. Tidak seperti vitamin C lain yang ada di pasaran yang kebiasaannya mudah hilang dari badan melalui air kencing.

Forever Living menggunakan teknologi berpaten membolehkan badan kita menyerap 100% vitamin C secara berterusan. 

Vitamin C dalam Absorbent-C ini diperolehi dari buah oren, betik dan buah-buahan eksotik yang diperolehi secara semulajadi. Buah-buahan ini diproses setelah ia cukup matang secara semulajadi tanpa diperam. Maksudnya di sini, Forever Living menghasilkan vitamin C dari buah yang non gmo. Iaitu dibiarkan sehingga matang atau masak terlebih dahulu sebelum ia dipetik.

Kelebihan dan kebaikan Absorbent-C
  • Meningkatkan daya ketahanan badan. Dapat mengelakkan alergik seperti selsema.
  • Membantu meningkatkan kesihatan tulang dan sendi.
  • Menambahkan tenaga dalam badan.
  • Mencantikkan dan mencerahkan kulit.
  • Membantu membakar tisu lemak dalam badan.

No comments:

Post a Comment

Rakan Bloggers

Ceritera Ibu & Anak© . Designed by MaiGraphicDesign